سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند، بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :2
کل بازدید :825
تعداد کل یاداشته ها : 7
103/2/1
11:16 ص

مقدمه

ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی که امام (ره) آنرا الهی و معجزة قرن نامیدند، با مشکلات متعدّدی از جانب شرق وغرب و وابستگان داخلی و خارجی آن روبرو شد. مشکلات مرزی، اعتصابات کارگری، سلطة ساز شکاران با آمریکا برسرنوشت دولت موقت بعد از انقلاب و کودتای نوژه و بالاخره بزرگترین جنگ در تاریخ معاصر از جهت زمان و نیز از جهت تعداد دشمنانی که با یک ملت انقلابی درگیر شده بودند از جملة این مشکلات بود. این جنگ سرنوشت ساز که به علّت مقاومت مردم قهرمان ایران موجب ذلّت و خواری سردمداران استکبار جهانی را فراهم نمود، موجب شد تاریخ کشورها و ملّت‌‌های مسلمان به گونه‌ای دیگر ورق خورده و پس از 7 سال جنگ، آمریکا و متّحدین آن، آنهم پس از ورود ناوهای جنگی شوروی به خلیج فارس، مستقیماً وارد جنگ با ایران  بشوند و نهایتاً نیز با عدم موفقیّت نظامی، دست به سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتار مردم غیرنظامی بزنند و با این عمل رذیلانه، خود و وابستگان داخلیشان را بیش از پیش رسوا نمایند.

 

 

در این جنگ که به قول امام، تمامی کفر با تمامی اسلام روبرو شده بودند، صدّام و حزب بعث به عنوان نمایندة استکبار جهانی به هر صورت ممکن تجهیز گردید:

1)   – شوروی با انواع سلاح های زرهی مانند تانک های تی- 72 نیروی زمینی  و نیز با پیشرفته ترین انواع هواپیماهای جنگی مانند میگ 29 و سوخو و توپولوف و نیز موشک های دوربرد نیروی هوایی عراق را تجهیز نمود و با به کار گرفتن اعضای گروه های چپ وابسته به خود مانند اعضای حزب توده جهت عملیات جاسوسیبه کمک عراق شتافت و تا آخر جنگ به این امر ادامه داد.

2)     – آلمان با فروش انواع سلاح های شیمیائی به عراق درکشتار رزمندگان اسلام نقش مهمّی را بازی نمود.

3)   – انگلیس با فروش توپ های مشهور خود که می‌توانست گلوله‌های یک تنی را به مسافتی بیش از صد کیلومتر  پرتاب نماید و حمایت‌های مختلف به کمک صدام شتافت.

4)   – فرانسه که از سال ها پیش از جنگ روابط نزدیکی با صدام و حزب بعث داشت و در صدد بود عراق را به بمب اتمی مجهّز کند، در جریان جنگ نیز با اجارة هواپیمای پیشرفتة میراژ و سوپر اتاندارد و  فروش موشک‌های اگزوست که جهت حمله به کشتی ها از آن استفاده می شد، جهت قطع صادرات نفت ایران، کمک‌های شایانی به او نمود.

5)   – آمریکا که مشوّق صدام برای حمله به ایران بود، با انواع کمک ها وارد این میدان شد و از طریق در اختیار گذاشتن اطلاعات ماهواره‌ای و رادارهای پرندة آواکس. بسیج مرتجعین عرب (مانند کویت و مصر و عربستان و اردن و … ) جهت در اختیار گذاردن امکانات در اختیار صدام به کمک او شتافت و در این رابطه ده ها میلیارد دلار کمک های عربستان و کویت به سمت عراق سرازیر شد و بنادر کویت و اردن در اختیار او گذاشته شد (بندر العقبه اردن و الاحمدی کویت) .

6)   – تمام امکانات تبلیغی غرب جهت صلح طلبی صدام و جنگ طلبی ایران بسیج گردید و سازمانهای بین‌المللی بر جنایات صدام جه نسبت به ملّت ایران و چه ملّت عراق اتّفاق افتاد، جشم فرو بستند و بمباران شیمیائی رزمندگان اسلام و حتّی بمباران مردم بی دفاع شهرهای سردشت، نادیده انگاشته شد و کشتار شیمیائی کردهای عراقی در شهر حلبچه در هاله‌ای از بی‌توجّهی قرار گرفت.

7)   گروهک های ضد انقلاب وابسته به آمریکا مانند منافقین و نهضت آزادی و نیز مارکسیست ها و کوموله ها و دموکرات ها و سلطنت‌طلب ها و ملّی گرایان، همه بسیج شدند و به عنوان ستون پنجم،نقش سازمان اطّلاعاتی حزب بعث را بازی می نمودند و وظیفة تخریب روحیة مردم و رزمندگان را به عهده گرفته بودند و اطلاعات موردنیاز صدام را از اقصی نقاط کشور تأمین می نمودند.